کلینیک زیبایی

در این وب لاگ از آخرین مطالب زیبایی پوست خود مطلع شوید

کلینیک زیبایی

در این وب لاگ از آخرین مطالب زیبایی پوست خود مطلع شوید

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۷
فروردين

به وضعیت برخورد هوای استنشاقی به تعدادی از موانع در هنگام عبور از راه تنفسی و یا در حالت طبیعی ایجاد حالت ارتعاش با عبور از یک منطقه باریک خروپف می گویند. چنین تعریفی در جهان پزشکی وجود دارد و خروپف یک بیماری قابل درمان است.

خروپف که ممکن است علاوه بر مشکلات جسمی به علت بسیاری از مشکلات رخ دهد، می تواند با  لیزر و روش های جراحی درمان شود. با این حال، روش رادیوفرکانس نیز یکی از روش های ترجیحی برای درمان است.

درمان خروپف

قبل از درمان خروپف

قبل از درمان بیماری خروپف، شکایات بیمار باید به طور دقیق بررسی شود و یک ارزیابی کلی باید انجام شود و باید روی علت اصلی این بیماری متمرکز بود. ممکن است علل مختلفی برای خروپف وجود داشته باشد و پس از، از بین بردن علت، بیماری نیز درمان می شود. برای درمان خروپف، بهترین روش درمان باید مشخص شود و این امر در اسرع وقت پس از آزمایش انجام می شود. متاسفانه بسیاری از بیماران این مشکل را قبول نمی کنند و ادعا می کنند که خروپف نمی کنند، اما آزمایش های بالینی برای تشخیص بیماری بیش از حد طول نخواهد کشید. روش های درمانی ساده در دسترس هستند و در این زمان هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

خروپف چیست؟

به وضعیت برخورد هوای استنشاقی به تعدادی از موانع در هنگام عبور از راه تنفسی و یا در حالت طبیعی ایجاد حالت ارتعاش با عبور از یک منطقه باریک خروپف می گویند. لازم است قبول کنیم که خروپف یک بیماری است، اما در برخی موارد، استثنا پذیرفته می شود. اگر شرایط غیرمعمول وجود نداشته باشد و فقط هنگام نوشیدن الکل یا روزهایی که بسیار خسته هستید خروپف کنید ، این بیماری محسوب نمی شود زیرا مشکل خروپف در هر لحظه یا دوره ای می تواند در همه افراد دیده شود. اگر به غیر ازین موارد خروپف تکرار می شود، باید به عنوان یک بیماری پذیرفته شود و بدون تاخیر درمان شود.

 

علل خروپف

بسیاری از مشکلات از وضعیت خوابیدن تا  وزن می تواند باعث خروپف شود. برای برطرف کردن مشکل خروپف بالش های مخصوص نیز موجود است، اما این پیشنهاد یک راه حل موقت است. اگر درمان نشود، کیفیت زندگی هر روز کاهش می یابد و زندگی اجتماعی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. در درمان خروپف در درجه اول علل بیماری باید تعیین شود و این دلایل باید مورد ارزیابی قرار گیرند. مشکلات مختلفی مانند موقعیت خوابیدن، خستگی، وزن، سرعت کار می تواند سبب خروپف شود.

اضافه وزنچاقی، یکی از بزرگترین مشکلات دوره گذشته، همچنان دشمن نسل جدید است. خروپف در افراد دارای اضافه وزن، بیشتر دیده می شود و مزمن می شود. از آنجا که تنفس در افراد دارای اضافه وزن مشکل تر است، مشکلات در راه های تنفسی ممکن است باعث خروپف شود. افرادی که با مشکل اضافه وزن مواجه هستند برای از بین بردن خروپف باید از اضافه وزن خلاص شوند. اگر اضافه وزن به عنوان یک علت شناخته شود، می توانید از متخصص تغذیه برای درمان این مشکل کمک بگیرید و همچنین می توانید از ورزش و لیست رژیم غذایی استفاده کنید.

موقعیت خوابیدن: موقعیت خوابیدن یکی از مهم ترین دلایل خروپف است. هنگام خوابیدن به پشت  زبان به عقب حرکت می کند و برای مدت زمانی خاص تنفس را متوقف می کند، که باعث می شود بیمار با صدای بلند نفس بکشد.

متاسفانه موقعیت خواب را نمی توان تعیین کرد زیرا امکان کنترل بدن در طول خواب وجود ندارد. برای این کار می توانید محصولاتی مانند بالش و تشک های ویژه را انتخاب کنید، حداقل در این وضعیت می توانید راحت بخوابید.

مصرف الکل و سیگار: سیگار و نوشیدنی های الکلی مضر ، همانطور که هیچ مزیتی برای بدن انسان ندارند باعث ایجاد مشکلات زیادی می شوند و به بدن انسان آسیب می رسانند. برای از بین بردن این آسیب، باید این محصولات را به طور کامل ترک کنید. در میان دلایل خروپف مصرف سیگار و الکل نیز جای دارند. از آنجایی که افراد سیگاری با مشکلات تنفسی مواجه می شوند، در طول خواب مشکلات فراوانی را تجربه می کنند.

الکل نیز اثر مشابهی دارد و مشکل خروپف به ویژه در روزهایی که مصرف الکل زیاد است بیشتر و شدیدتر است. اگر مشکلی توسط این موارد ایجاد شود، برای درمان خروپف باید از مصرف سیگار و الکل اجتناب کنید، در غیر این صورت مشکل به مدت طولانی ادامه خواهد یافت و کیفیت زندگی شما را کاهش می دهد.

آناتومی بینی: اختلالات آناتومیک دهان و سینوس یکی از علل اصلی خروپف است. اگر اختلالات آناتومیک وجود دارد، اول این مشکلات باید اصلاح شود. اگر ساختار دهان اختلال داشته باشد و یا فک کمی عقب تر باشد، بر تنفس فرد تاثیر منفی می گذارد.

اگر این اختلال درمان نشود، متاسفانه مشکل خروپف همچنان افزایش می یابد و فرد مشکلات خواب را تجربه می کند.این افراد همچنین مشکلات زیادی در زندگی کاری دارند و  در تمرکز کردن روی کار دچار مشکل می شوند. دلیل این امر این است که خواب شب بد و نامنظم است.

برای مقالات بیشتر به سایت دکتر کاوان مراجعه فرمایید.

منبع:درمان خروپف

  • fordbaz Fahimifar