کلینیک زیبایی

در این وب لاگ از آخرین مطالب زیبایی پوست خود مطلع شوید

کلینیک زیبایی

در این وب لاگ از آخرین مطالب زیبایی پوست خود مطلع شوید

روزانه چه مقدار آب باید بنوشیم

شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۴۹ ب.ظ

روزانه چه مقدار آب باید بنوشیم

نوشیدن آب کافی برای سلامتی بسیار ضروری است. اما نیازهای فردی در افراد مختلف، متفاوت است. دستورالعمل های زیر به شما این اطمینان را می دهد که در طول روز، به اندازه کافی مایعات می نوشید.

روزانه چه مقدار آب باید بنوشیم

سوالی که در این بین برای تمام افراد پیش می آید این است که هر روز چه مقدار آب باید بنوشیم؟ این یک سوال آسان به نظر می آید، اما پاسخ دادن به این سوال آسان نیست.

تحقیقات و مطالعات بسیار و متفاوتی در طول سال ها برای دادن پاسخ درست به این سوال انجام شده است. به گفته متخصص تغذیه نیاز هر فرد به آب به بسیاری از عوامل مانند سلامتی، فعالیت فرد و جایی که زندگی می کند، دارد.

هیچ فرمول خاصی برای مقدار نوشیدن آب افراد وجود ندارد. اما دانستن بیشتر در مورد نیاز بدن شما به مایعات، به شما این امکان را می دهد تا میزان نیاز بدنتان به آب را تخمین بزنید.


فواید نوشیدن آب

حدود ۶۰ درصد از وزن بدن شما را آب تشکیل می دهد، پس بدن ما برای زنده ماندن به آب نیاز دارد.

هر سلول، بافت و ارگان بدن ما، برای زنده ماندن و درست کار کردن به آب نیاز دارد. به عنوان مثال آب:

  • دمای بدن شما را در حالت طبیعی نگه می دارد.
  • از بافت های حساس بدن محافظت می کند.
  • مواد زائد را از بدن از طریق ادرار، عرق کردن و حرکات روده، خارج می کند.

کمبود آب می تواند منجر به کم آب شدن بدن شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که ما به اندازه کافی در بدنمان آب نداریم  تا عملکردهای طبیعی را انجام دهد. حتی از دست دادن مقدار کمی از آب بدن سبب از بین رفتن انرژی بدن و باعث خستگی می شود.

بدن روزانه به چه مقدار آب نیاز دارد؟

بدن ما در طول روز آب را از طریق تنفس، تعریق، ادرار و روده از دست می دهد. برای اینکه بدن شما دچار کمبود آب نشده و به درستی عمل کند، باید آب از دست رفته بدن را با مصرف نوشیدنی ها و غذاهای حاوی آب جایگزین کنید.

بنابراین مقدار مورد نیاز بدن به آب برای افرادی که در آب و هوای معتدل زندگی می کنند، چقدر است؟ به گفته متخصص تغذیه، دریافت مناسب آب در طول روز، به شرح زیر است:

  • حدود ۱۵٫۵ لیوان ( ۳٫۷ لیتر ) مایعات برای مردان
  • حدود ۱۱٫۵ لیوان ( ۲٫۷ لیتر ) مایعات در طول روز برای زنان

این مقدار از نیاز بدن به آب در پی نوشیدن آب، سایر نوشیدنی ها و مواد غذایی تامین می شود. حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به آب، معمولا در پی خوردن غذا و سایر نوشیدنی ها ( به جز آب ) تامین شود.


منبع سایت دکتر نیره کابلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی