کلینیک زیبایی

در این وب لاگ از آخرین مطالب زیبایی پوست خود مطلع شوید

کلینیک زیبایی

در این وب لاگ از آخرین مطالب زیبایی پوست خود مطلع شوید

چرا نمی توانم وزن کم کنم؟

شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۲۸ ب.ظ

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد هستید، احتمالا رژیم غذایی و ورزشی را به امید کاهش وزن دنبال کرده اید و مانند بسیاری از ما، هنگامی که نتایجی را که فکر می کنید باید بدست آورید، مشاهده نکنید ناامید می شوید.

بنابراین چه اتفاقی می افتد؟ بهترین راه برای مقابله با این مشکل این است که به هر آنچه انجام می دهید نگاه کنید و ببینید آیا می توانید تغییراتی ایجاد کنید. دلایل متعددی برای از دست ندادن وزن شما ممکن است وجود داشته باشد، اما چندین عامل کلیدی برای اینکه در ابتدا چک کنیم وجود دارند.

 

چرا نمی توانم وزن کم کنم؟

 

خوردن کالری بیش از حد

این مورد ممکن است واضح به نظر برسد، اما انسان ها برای کمتر از حد واقعی در نظر گرفتن میزان کالری مصرفی خود، معروف هستند. در واقع، یک مطالعه که در Annals of Internal Medicine منتشر شد، نشان داد که مصرف کنندگان کالری های فست فود را تا ۳۸٪ کمتر در نظر می گیرند.

مصرف کالری بیش از حد بسیار راحت است. اگر یک دونات، یک نوشابه، یک تکه نان بیشتر یا حتی یک قاشق غذاخوری اضافی سس سالاد مصرف کنید، می توانید کالری بیشتری نسبت به سهمیه رژیمی خود بدون این که متوجه آن شوید، مصرف کنید.

سپس کالری های مخفی که هر روز غذا می خوریم وجود دارند، خوردن بی حواسی که ما به سختی به یاد می آوریم و اصلا حساب نمی کنیم: یک مشت اسمارتیزی که در محل کار می خوریم، آجیل هایی که در طی یک جلسه مصرف می کنیم، غذای بیشتری که برای کمک به تمام کردن بشقاب فرزند خود می خوریم. این ها همه باعث افزایش کالری مصرفی می شوند، و گاهی اوقات به نقطه ای می رسید که کالری بیشتری نسبت به میزان کاری که می سوزانید مصرف می کنید.

 

به میزان کافی ورزش نمی کنید

به همان اندازه که ما کالری مصرفی را کمتر حساب می کنیم، تمایل داریم که کالری ای را که با ورزش می سوزانیم، بیشتر حساب آوریم. این امر ممکن است به این دلیل باشد که ما نمیدانیم در هر تمرین ورزشی متفاوت چه مقدار کالری باید سوزانده شود یا اینکه ما به دستگاه های ورزشگاه تکیه می کنیم، که وقتی به کالری ها مربوط می شود، معمولا دقت پایینی دارند.

فرد به طور متوسط ​​ممکن است برای کاهش وزن ۶۰ تا ۹۰ دقیقه تمرین در روز نیاز داشته باشد. اگر اصلا ورزش نمی کنید و یا حتی نزدیک به این زمان نیستید، ممکن است یکی از دلایلی باشد که نتایج دلخواه خود را نمی بینید.

 

انتظارات غیرواقعی

اگر شما تا به حال در مورد افرادی که وزن خود را از دست داده اند خوانده باشید، متوجه خواهید شد که سال ها طول کشیده تا وزن خود را از دست بدهند و یاد بگیرند چگونه آن را حفظ کنند.

حال در مورد جدول زمانی خود برای از دست دادن وزن و مدت زمانی که شما در حال کار بر روی آن هستید فکر کنید. اگر فقط چند هفته است، ممکن است نیاز باشد زمان بیشتری به بدن خود برای پاسخ دادن به آنچه که انجام می دهید، داده و در این زمان کوتاه انتظار زیادی نداشته باشید. به آن زمان به عنوان یک دوره ی هماهنگی فکر کنید، زمانی که بدن شما یاد می گیرد که چگونه تمام این تغییرات جدید را به نحوی کارا ایجاد کند.

 

نادیده گرفتن موفقیت

این یکی دیگر از مشکلات رایج است: شما نتیجه می گیرید، اما نه آن طور می خواستید یا انتظار داشتید. اگر شما چند سانتی متر کم کرده اید، اما وزن خود را از دست نداده اید، ممکن است فکر کنید که شکست خورده اید، اما این موضوع نشانه ای از موفقیت است.

اگر در زمان از دست دادن چربی عضله بدست آورید، وزن روی ترازو ممکن است تغییری نداشته باشد، اما شما می توانید فرم گرفتن بیشتری در بدن خود مشاهده کنید که یک علامت مطمئن از دست دادن چربی بدن است.

ما همچنین گاهی اوقات نتایج را اگر در جای مناسب اتفاق نیفتند، نادیده می گیریم. اکثر ما مکان هایی داریم که در آن چربی های اضافی را ذخیره می کنیم (شکم، باسن و ران به ذهن می آید) و اگر تغییراتی در این مناطق مشاهده نکنید، آن را شکست می بینید.

به یاد داشته باشید، شکل دادن به برخی از مناطق بدن شما با تمریناتی خاص امکان پذیر نیست. بدن شما، و همچنین ژن ها، هورمون ها، جنسیت، سن و غیره، تعیین می کنند که در کجا و کی چربی از دست می دهید. به احتمال زیادی اگر در جایی چربی بیش از حد داشته باشید، از دست دادن چربی این منطقه زمان بیشتری طول خواهد کشید.

اگر تغییراتی در هر جایی مشاهده می کنید، حتی اگر دقیقا همان جایی نیست که شما می خواهید، نشانه ای است که شما در مسیر درست قرار گرفته اید و اگر شما همچنان به از دست دادن چربی ادامه دهید، بدن شما در نهایت به این مناطق می رسد.

ردیابی دقیق رژیم غذایی، ورزش و فعالیت های روزانه شما ممکن است به شما دلیل عدم کاهش وزنتان را بگوید. گام بعدی شما این است که مشخص کنید که چه کاری باید انجام دهید.

 

نکات سریع برای کاهش وزن

  • یک ایده کلی از میزان سوزاندن کالری برای کاهش وزن را بدست آورید.
  • کالری های را که می خورید حساب کنید.
  • میزان ورزش خود را جایی یادداشت کنید، بنابراین می توانید تمریناتی را که انجام می دهید پیگیری کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که اهداف واقعی برای کاهش وزن تعیین کرده اید.
  • اگر احساس ناامیدی می کنید، به استخدام یک مربی شخصی برای کمک به کاهش وزن خود فکر کنید.
  • روش های دیگری برای اندازه گیری میزان موفقیت خود در نظر بگیرید، مانند تکمیل تعداد مشخصی از تمرینات در هر هفته.
  • تمام دلایل را به یاد داشته باشید ،ورزش علاوه برای کاهش وزن هم برای شما مفید است.
برای مقالات بیشتر به سایت دکتر نیره کابلی مراجه فرمایید
  • fordbaz Fahimifar

اضافی وزن

سلامتی

لاغری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی